Jedná se o dodávku na podvozku L3H2 s monolitickou laminátovou střešní nadstavbou. V číslech to znamená bez centimetru 6 m délky a 3.12 m výšky. Základem je Fiat Ducato série 8, tedy model představený v roce 2021, ve kterém najdeme oproti předchozí sérii pár zásadních inovací dělajících žití s autem příjemnější. Holá dodávka putovala z továrny Fiatu přímo pod ruce následovníků Helmuta Knause, kteří se postarali o její přestavbu na auto obytné. I tak se ale našlo pár věcí, které jsme na autě chtěli změnit. O to se k naší velké spokojenosti postarali v podhůří Beskyd chlapci z Campervans Solutions.
Naše Ducato je vybaveno motorem o výkonu 103kW/140k a manuální šestistupňovou převodovkou. Od této motorizace v kombinaci s velkou výškou auta (a tedy i velkým odporem vzduchu) jsem neměl velká očekávání. Předpokládal jsem, že dodatečné zvýšení výkonu mě nemine. Nyní mám s autem najeto něco přes 13000 km a výkon hodnotím jako naprosto dostatečný. Na dálnici se nejčastěji pohybuji rychlostí 105-115 km/h a auto je v těchto rychlostech tak akorát živé. Na Brenneru mě podřazení na pětku nemine, ale jinak drtivou většinu kopců jezdím na šestku a to mi ke štěstí stačí.
V obytné části je prostor na sezení i spaní pro čtyři. Zadní lůžko je orientováno na šířku a má rozměry 194×145 cm. Přední postel je podélná, nachází se nad kabinou a po kolejnicích se roztahuje nad zadní sezení a kuchyň. Rozměry předního lůžka jsou 207×130 cm. Velkou výhodou je, že i po roztažení postele se dá v autě normálně fungovat, vycházet ven atd. Vestavby od Knausu jsou už v základu velmi pěkně vybavené. Kompletní popis výbavy by byl zdlouhavý a tak zmíním pouze pár nadstandardních doplňků, které považuji za zajímavé.
Prvním zástupcem této skupiny jsou zadní sedačky, které jsou dělené a polohovatelné v šesti směrech (podélně, příčně a sklápění opěradla). Moc příjemná věc ať už na sezení při jízdě, nebo na posezení s dobrým nápojem. Polohování se hodí i při instalaci rozměrnějších dětských sedaček. Neměnil bych.
Druhou věcí je kruhová koupelna. Řešení, které u Knausu vzbuzuje řadu vášní – má jedno negativum vyvážené několika pozitivy. O co jde konkrétně? Největší slabinu řešení vidím v tom, že pokud se koupelna používá, tak to zastaví téměř jakoukoli kuchyňskou činnost. Nejdou otevřít zásuvky, ani lednička. Vařit se v tu chvíli dá, ovšem člověk musí mít nachystané všechny suroviny i nádobí. A to my samozřejmě nikdy nemáme. Stejně tak nelze v tu chvíli procházet mezi přední a zadní částí auta. To ovšem elegantně řeší zadní dveře dodávky, kterými lze auto opustit, vrátit se do něj nebo si jen zvenku vzít potřebnou věc z prostoru ze zadní postele. Používání koupelny prostě vyžaduje určitou koordinaci se zbytkem posádky – což ale ve čtyřech lidech vyžaduje skoro jakákoli činnost.
Pozitiv kruhové koupelny tu však je víc. Zcela jasným kladem je komfort sprchování – od skutečně prostorného sprchového koutu, přes plnohodnotnou sprchovou baterii až po to, že po sprchování není nutné cokoli vytírat. Druhou, za mě osobně největší výhodou kruhové sprchy, jsou dvě skříně navíc, které našly místo mezi koupelnou a zadní postelí. Ty se podařilo do Boxstaru nacpat díky menším nárokům na rozměr koupelny. Skříně používáme na bundy, ručníky a oblečení, které se jinam nevešlo. A i přes to se nám tyhle dvě skříňky nepodařilo nikdy zaplnit.
Poslední věc, kterou chci zmínit je RGB osvětlení. No, jak to říct. Zkusil jsem to, dal jsem tomu šanci. Ale prostě se mi nepodařilo naladit takovou barvu, abych si nepřipadal jak v klubu, kam se chodí až od osmnácti a slušní lidé ani tehdy ne. Jestli to někdo v autě máte a daří se vám s tím líp, dejte vědět. Asi potřebuju nějaké školení v tomhle směru.
K tomu, abychom mohli auto plně využívat nám chybělo ještě pár drobností jako třeba 150Ah LiFePO4 baterka Liontron společně s 215Wp solárem. Na hudbu a navigaci jsme pořídili rádio s multimediálním centrem a navigací Dynavin D8 PRO a abychom při topení v zimě nemuseli v noci vylézat ven a přehazovat lahve, nechali jsme nainstalovat i Truma DuoControl, který udělá tuhle práci za nás.
Zajímalo by vás něco víc? Napište mi na email vitek@camperkids.cz, nebo nechte komentář u článku.
Použité fotky: archiv camperkids.cz a campervans.cz
Nejnovější informace nejen z našich cest najdete na našem FB a Instagramovém profilu